duminică, 2 iulie 2017

Prin ce am trecut pentru că am vrut copii cu vârste apropiate



Există câteva lucruri care trebuie luate în calcul atunci când îți mai dorești un copil. Mai ales atunci când diferența de vârstă dintre copii va fi foarte mică (1-2 ani) este mai greu pentru mamă și pentru copilul mai mare.

E greu, în primul rând, în perioada sarcinii. Eram însărcinată cu Vlăduț și ieșeam cu Remus la plimbare. El avea cam un an și jumătate. Mai cădea. Iar mie îmi era extrem de greu să mă aplec să-l ridic. Vroia să-l iau în brate. Nu-l puteam ridica și nici nu puteam să stau în genunchi ca să-l strâng în brațe. Mă ruga să-l iau și să-l învârt. Îmi era imposibil.

Era obișnuit să-l culc eu și să mă duc la el noaptea când se trezea. A trebuit să se dezobișnuiască pentru ca mie îmi era rău. Numai o mamă știe cum e atunci când copilul are nevoie de ea și ea nu poate fi lângă el.

Făceam eforturi foarte mari, mai ales în ultima lună de sarcină. Numai să-l ridic pe wc și să mă aplec să-l șterg mi se părea ceva supraomenesc. Eforturile s-au lăsat cu urmări. Mușchii mei abdominali au cedat și s-au rupt. Iar la 6 luni după ce l-am născut pe Vlăduț a trebuit să mă operez. A urmat din nou o perioadă grea în care nu am putut să-mi iau copiii în brațe.

Dar cel mai greu episod a fost chiar în prima lună a celei de-a doua sarcini. Am luat un virus, eu și Remus, o viroză combinată cu enterocolită. Am ajuns amândoi la urgențe. Pe el l-au internat. Mie nu aveau ce să-mi facă. Medicamente nu aveam voie sa iau din cauza sarcinii. M-am dus acasă pentru că nu puteam avea grijă de el. Nu puteam să stau nici în picioare de rău ce îmi era. Remus a rămas internat cu tati. Iar pentru mine a fost de două ori mai greu. Nu eram lângă Remus. Și mă temeam să nu-l pierd pe bebe din burtică.

Greu a fost și după ce l-am născut pe Vlăduț. M-am trezit cu doi copii foarte mici, total dependenți de mine. Cel mare avea doi ani. Nu putea să facă nimic singur. Nici măcar să-și pună un pahar cu apă.

E adevărat că probleme și greutăți pot apărea indiferent de diferența de vârstă dintre copii. O diferență ideală nu cred că există.


Frații sunt frați indiferent de câți ani îi despart. Se vor iubi la fel de mult dacă au fost născuți la un an sau la 10 ani distanță.

Între copiii mei sunt doi ani diferență. Orice diferență ar fi fost, tot ideală ar fi pentru mine.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu