marți, 28 noiembrie 2017

Reguli de supraviețuire în jungla de acasă

Enunțul problemei: Se dau doi copii. Numărul lor se înmulțește cu infinit și se descoperă avalanșa de provocări zilnice care trebuie rezolvate de necunoscuta x. Ea, cunoscută și sub denumirea de mamă, intră în ecuație din momentul apariției copiilor și nu mai iese niciodată.

Eu, una din milioanele de necunoscute, mi-am făcut o serie de reguli pentru a reuși să termin fiecare zi în viață.

1. Hainele trebuie să treacă testul mașinii de spălat. Dacă se strică, aia e! La mână nu spăl. Pe cele delicate le pun la un program scurt. În principiu, nu cumpăr delicate.

2. Jucăriile trebuie sa treacă testul aspiratorului. Pe cele foarte mici chiar le vânez că m-am săturat să le adun. Le ocolesc și eu cât pot.

3. Nu calc. Nici haine, nici așternuturi de pat (doar pisica din când în când). Oricum se șifonează când le folosești. Le usuc cât mai întinse.

4. Mâncarea căzută pe jos e bună de mâncat. Că doar nu dau degeaba cu aspiratorul și cu mopul de zeci de ori pe zi. Evit drame de genul: "Era ultima bucățică. Vreau, mami, să-mi faci ACUM alta!"

5. Când un copil vrea ceva și celălalt altceva, facem cum vreau eu. Eu sunt Elveția! Asta până nu mai rezist și fac ce vrea cel care plânge mai tare.

6. Nu vorbesc la telefon decât strictul necesar. Nu aud nimic de țipetele și chirăielile din casă. Plus că profită și întorc casa pe dos doar cât spun eu "Alo".

7. Am reînvățat să mănânc fără tacâmuri. Ca să nu mor de foame înghit câte ceva în fugă în timp ce fac alte lucruri. (Știați că și orezul se poate mânca cu mâna?) Economisesc timp și evit ulcerul.

8. Fac terapie anti-stres. Când nu mai pot, mă duc în dressing, bag capul în haine și țip. Până mă răcoresc sau răgușesc. Face bine la psihic. Sau la ce-o mai fi rămas din el. Am încercat și în cămară dar am observat că nu e bine izolată fonic.

9. Dacă se întamplă să am un moment de respiro, mănânc! E prioritatea mea numărul unul. Mănânc orice și oricât pot să bag în acel moment. Că nu se știe niciodată când se mai ivește ocazia. Ăsta e secretul - pentru cei care se întreabă cum reușesc să fiu așa slabă.

10. Când îmi cer copiii ceva, amân cât pot (maxim 3 secunde). Pentru că imediat îmi vor cere altceva.

11. Le dau voie băiețiilor să facă tot ce le trăznește prin cap. Atât timp cât trăznetul nu-i afectează pe ei sau pe cei din jur. Lor le stimulează creativitatea iar mie îmi oferă puțină liniște (chiar dacă îmi dau mai mult de muncă după finalizarea trăznăii).

12. Pun mereu lucrurile la locul lor. Imediat. Nu las nimic pe mai târziu. Am constatat că "mai tărziu" nu există, e doar un mit.

13. În caz de forță majoră, oricare din regulile de mai sus poate fi încălcată. Fără acordul părților.

Acum că citesc ce am scris, văd că trei puncte se referă la mâncare. Nimic nu e întâmplător. Și în total sunt 13. De parcă ar mai conta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu